Vind studio

Woorden van Bas: fit20 leuk? Mwoah...

Zou een dealer van Audi zeggen dat het nieuwe topmodel “mwoah” is? Zou een koffieproducent zeggen dat zijn nieuwste brand “mwoah” is? Of de nieuwe burger van de McDonald’s? Die smaakt “mwoah”. De nieuwste iPhone, Samsung? Die vakantie naar Caribisch gebied? Denk je eens in: kun je je een wereld voorstellen waarin producten en diensten met de term ‘mwoah’ worden gepresenteerd?

Wij niet. Jammer genoeg.
Wij zijn gewend te struikelen over de superlatieven, ons toegeworpen door verkopers en marketeers. Hun product is niet “mwoah”, ben je niet goed snik?! Het is het beste, leukste en/of lekkerste wat er te krijgen is. Zo presenteer je een product. Anders verkoop je niet.

Interessant.
Als in onze fit20-studio’s in Rotterdam Overschie of Rhoon potentiële klanten binnenstappen, komt de vraag wel eens voorbij. “Is dit leuk?”. Op dat moment trekt er een glimlach over het gezicht van de proefles-specialist. Wij vinden die vraag heerlijk. Meestal zeggen Marc, Fabienne, Marvin of Bas dan iets in de trant van “mwoah”.

Einde deal?
Welnee, geen groter goed dan eerlijkheid. Alsof 20 minuten jezelf tot je absolute grens brengen, onder de noemer “leuk” kan vallen bij de kritische massa. Het is een bijzondere ervaring elke week weer, het geeft voldoening, maakt trots, maar leuk? Mwoah.

Het is een beetje het omgekeerde McDonalds-effect. Die burger kan nu wel heel lekker zijn (leuk), maar straks heb je er het verhoogde cholesterol van (mwoah). Bij ons is het nu even “pijnigen” (mwoah), maar straks heb je er de gezondheidbenefits van (leuk). Wij communiceren dus liever over de effecten van ons product. Die, jawel, leuk zijn. Maar die 20 minuten? Oeffff...

Als de proefles qua sfeer er naar is, hoor je één van onze proefles-specialisten wel eens hardop zeggen dat sommigen die wekelijkse 20 minuten als een ‘noodzakelijk kwaad’ ervaren. En ja, we schrijven het hier zelfs op in dit blog. Waarom niet? Dan weet je waar je voor kiest. Voor een eerlijk product, met eerlijke mensen. Wij hebben honderden klantverhalen online staan met mensen van wie hun leven is veranderd. We trainen in binnen- en buitenland tienduizenden mensen. Meestal niet omdat ze het zo leuk vinden, maar omdat het hun leven in positieve zin beïnvloedt. Omdat ze bereid zijn om 20 minuten te investeren, en het niet relevant is dat ze er misschien wel “geen reet” aan vinden, maar wel dat ze “het ondertussen niet zouden willen missen”. Dat is pas kiezen voor een lange termijn-sportoplossing, want dan stop je ook niet zo snel als je even geen zin meer hebt! Dat is irrelevant geworden. En dat…. vinden wij nou leuk!